Turistik Tesis Sigortası ile sigortalı tesisinizde herhangi bir hasarla karşılaşmanız halinde hasar dosyasının sonuçlandırılabilmesi için olayla ilgili beyanınız, ekspertiz raporu, fotoğraflar ve işyerinizin vergi levhası istenilmektedir. Ayrıca gerçekleşen hasara göre istenilecek diğer belgeler aşağıda belirtilmiştir. Bu belgeler dışında sigorta şirketi gerekli gördüğü birtakım başka belgeleri de talep edebilir.
Yangın hasarlarında itfaiye raporu (İtfaiye tarafından müdahale edilmiş ise) Cumhuriyet savcılığından alınan takipsizlik kararı (kasıt olup olmadığının tespiti için) istenir. Yıldırım düşmesi / fırtına sonucu meydana gelen hasarlarda meteorolojiden yıldırımın meydana geldiğine ilişkin rapor / fırtına raporu talep edilir. İnfilak soncu meydana gelen hasarlarda itfaiye raporu, kara taşıtları çarpması durumunda ise çarpan aracın ruhsatı ve kaza zaptı istenir.
Kira Kaybı hasarlarında eski ve yeni kira kontratı ve kira ödemesi yapılan ayın ödeme makbuzu, İş Durması için şirketin muhasebe kayıtları istenir.
Hırsızlık durumunda ise;
- Çalınan malların faturaları,
- Alınan ve satılan malların girişi çıkış faturaları,
- Envanter kayıtları,
- Demirbaş listesi (poliçe tanzimi sırasında düzenlendiyse),
- Görgü tespit tutanağı,
- İfade tutanağı,
- Çalınan malların bulunup bulunamadığına dair karakol/jandarma yazısı (1 aylık bekleme süresinin dolması gerekir) istenir.